Powrót na stronę wejściowš -
For ENGLISH: www.GreatPoland.eu
Panel Użytkownika:  Załóż konto  -  Zaloguj się
Pomagam w razie problemów związanych z widocznością w internecie - Masz problem - zapytaj!
|  START  |  WIADOMOŚCI  |  KATALOG STRON  |  OGŁOSZENIA - CyberBazar  |  TURYSTYKA - AGROTURYSTYKA  |  URZĘDY  |  DYSKUSJE  |  MAPY  |    kontakt    reklama    o nas   
Dodaj newsa do SERWISU INFORMACYJNEGO !DODAJ własnego NEWSA
do Serwisu Informacyjnego CyberWielkopolski
WYSZUKIWARKA Serwisu Informacyjnego - Proszę wpisać słowo lub zwrot kluczowy:
potraktuj jako wyrażenie       osobne słowa
Microsoft wspolnie z Pracodawcami RP wspiera technologicznie organizacje z regionow poszkodowanych przez powodzie

Microsoft, wspólnie z Pracodawcami RP, wspiera technologicznie organizacje z regionów poszkodowanych przez powodzie

Firma Microsoft, we współpracy z największą organizacją gospodarczą w Polsce – Pracodawcami RP, podjęła działania na rzecz
odbudowy infrastruktury informatycznej firm i regionów poszkodowanych przez tegoroczne powodzie. Od 9 sierpnia Pracodawcy
RP prowadzą program pomocy dla organizacji dotkniętych powodziami. Do akcji przyłączył się polski oddział Microsoft, oferując
poszkodowanym przedsiębiorcom oraz samorządom lokalnym bezpłatny, roczny dostęp do platformy Business Productivity Online
Suite (BPOS).

Zniszczenia spowodowane przez tegoroczne powodzie są ogromne. Dotknęły one osoby prywatne, jak i przedsiębiorstwa oraz
samorząd terytorialny. Szacuje się, że poszkodowanych firm jest ponad 1500. Wiele z nich zmuszonych jest do całkowitego
odtworzenia swoich zasobów informatycznych, co może wiązać się z wysokimi kosztami. Może, ale nie musi. Dzięki zaangażowaniu
firmy Microsoft, która przystąpiła do programu pomocy prowadzonego przez Pracodawców RP, przedsiębiorcy z zalanych terenów
mogą uzyskać roczny, bezpłatny dostęp do platformy BPOS (Business Productivity Online Suite), czyli zaawansowanych technologii
w formie usług online. Platforma, za pośrednictwem Internetu, oferuje dostęp do nowoczesnych rozwiązań, które są kluczowymi
narzędziami w prowadzeniu sprawnej i efektywnej organizacji. Główną zaletą platformy BPOS jest umiejscowienie w chmurze
obliczeniowej, przez co firmy nie muszą odbudowywać lokalnej infrastruktury sieciowej, a jej funkcjonalność uzyskują poprzez
dostęp do usług online. W ramach akcji Microsoft przygotował aż 10 tysięcy licencji, z których mogą skorzystać zarówno duże firmy,
jak i osoby prowadzące działalność gospodarczą oraz samorządy lokalne.

„Doskonale rozumiemy sytuację, w jakiej znaleźli się przedsiębiorcy” – mówi Marek Kosycarz, dyrektor ds. odpowiedzialności
społecznej w polskim oddziale firmy Microsoft. – „Teraz najważniejsze wydaje się niedopuszczenie do kolejnych, wtórnych skutków
powodzi, takich jak utrata miejsc pracy, upadek firm lokalnych, i jak najszybsze rozpoczęcie działalności przez poszkodowane
podmioty. Stąd nasze zaangażowanie w program Pracodawców RP, dzięki któremu firmy oraz regiony mogą szybciej uporać się ze
zniszczeniami oraz odbudować swoje zdolności ekonomiczne. Microsoft powstał z pasji do technologii. Wierzymy, że dobrze
wykorzystywana może znacząco podnosić efektywność organizacji”.

Aby przystąpić do programu wystarczy posiadać komputer z licencjonowanym systemem operacyjnym Windows oraz dostęp do
Internetu i pobrać trzydziestodniową wersję testową BPOS ze strony www.microsoft.com/online. Po jej uruchomieniu należy
skontaktować się z Pracodawcami RP, którzy są organizatorem i administrują programem pomocy. W zgłoszeniu należy podać nazwę
firmy, numer identyfikacyjny Windows Live, liczbę stanowisk komputerowych, która ma być objęta licencją oraz województwo, w
którym zarejestrowana jest firma. Dane muszą być zgodne ze stanem faktycznym z dnia pobrania wersji próbnej oprogramowania.
Jedna licencja może objąć od 5 do maksymalnie 100 stanowisk pracy. Wnioski organizacji posiadających większe zapotrzebowanie
będą rozpatrywane indywidualnie przez Pracodawców RP i Microsoft.

W celu objęcia pomocą najbardziej potrzebujących, weryfikacja przedsiębiorstw będzie przebiegała pod kątem skali zniszczeń.
Największe szanse na pozytywne rozpatrzenie wniosku będą miały małe organizacje do 50 pracowników, których potencjał jest zbyt
mały, aby mogły samodzielnie poradzić sobie w tak trudnej sytuacji.

„Doskonale zdajemy sobie sprawę z trudnej sytuacji, w jakiej znaleźli się przedsiębiorcy z zalanych terenów. Powódź pozbawiła firmy
majątku trwałego. Do przywrócenia normalnego funkcjonowania społeczeństw dotkniętych tegoroczną tragedią niezbędna jest
odbudowa życia gospodarczego na zalanych terenach. Dlatego też apelujemy do firm, które chcą włączyć się w program pomocy, o
kontakt z naszą organizacją” – mówi Łukasz Witkowski, dyrektor Departamentu Komunikacji Pracodawców RP.

Rejestracja do programu potrwa do 31 grudnia 2010 roku albo do wyczerpania puli 10 tys. licencji. Podmioty zainteresowane
dostępem do platformy BPOS po upływie 12 miesięcy będą mogły korzystać z niego na warunkach komercyjnych, wnosząc
standardowe opłaty licencyjne.

Więcej szczegółów na temat programu można uzyskać na specjalnie w tym celu przygotowanej witrynie pod adresem
www.microsoft.com/poland/onlineservices/Pomoc.aspx, jak również bezpośrednio w Konfederacji Pracodawcy RP, gdzie informacji
udziela Magdalena Kitlas, dyrektor Departamentu Rozwoju Organizacji (telefon: 22 518 87 33, e-mail: m.kitlas@pracodawcyrp.pl).

Business Productivity Online Suite (BPOS) to rozwiązania wspomagające komunikację i współpracę, udostępniane online,
zaprojektowane tak, by zapewniały przedsiębiorstwom ujednoliconą komunikację o wysokiej dostępności, z kompleksowymi
zabezpieczeniami i uproszczonym zarządzaniem od strony informatycznej.

BPOS obejmuje cztery produkty:
1. Exchange Online, umożliwiający pracownikom dostęp do wolnej od spamu i wirusów skrzynki pocztowej o pojemności 1 GB,
kalendarzy, zadań i kontaktów z funkcją Push e-mail dla telefonów komórkowych pracujących w systemie Windows Mobile 6 lub
wyższym;
2. SharePoint Online, pozwalający na współużytkowanie dokumentów, danych, kontaktów, kalendarzy i zadań w pojedynczej
lokalizacji z funkcjami współpracy, zarządzania zawartością, przeszukiwania witryny oraz funkcjonalnościami formularzy,
udostępniający w trybie offline do dokumentów udostępnianych przez Outlook oraz umożliwiający prowadzenie blogów,
publikowanie artykułow i komentarzy, jak i generowanie kanałów RSS;
3. Live Meeting, umożliwiający organizację spotkań w czasie rzeczywistym z pełnym przepływem danych, obrazu i dźwięku oraz
funkcją przełączania wideo na aktywnego uczestnika i połączeń VoIP dla wielu uczestników, umożliwiający przeprowadzanie
prezentacji multimedialnych, wideokonferencji oraz ich nagrywania w wysokiej jakości;
4. Office Communications Online, czyli firmowy komunikator tekstowy 1:1 lub 1 do wielu pomiędzy pracownikami, zapewniający
transfer plików, pozwalający sprawdzić dostępność innych użytkowników w sieci i obsługujący różne typy urządzeń (komputery,
przeglądarki i telefony komórkowe).

Usługi BPOS są dostępne zdalnie ze wszystkich komputerów objętych licencją. Wdrażając BPOS firmy decydują, które usługi mają
być dostarczane z chmury, a jakie zainstalowane lokalnie. Zapewnia to dużą elastyczność i pozwala na szybkie i łatwe udostępnienie
pracownikom nowych aplikacji, które pomagają im w codziennym wykonywaniu obowiązków. Sieć centrów danych Microsoft
gwarantuje stały dostęp do usług mających krytyczne znaczenie dla działalności firm oraz zapewnia całkowitą ochronę sieci oraz
przechowywanych w niej informacji, co jest szczególnie istotne w przypadku obszarów okresowo dotykanych klęskami
żywiołowymi. Każdorazowo Microsoft gwarantuje finansowo w umowie poziom bezawaryjnego dostępu do zasobów BPOS, który
wynosi 99,9 procent.

Przeniesienie części lub całości infrastruktury IT do chmury nie oznacza utraty kontroli nad nią. Pracownicy IT nadal nadzorują usługi
udostępniane pracownikom poprzez jednolity panel administracyjny. Dodanie dostępu lub jego ograniczenie jest kwestią wydania
jednego polecenia.

Więcej informacji na temat BPOS można uzyskać pod adresem Microsoft Online Services:
http://www.microsoft.com/poland/onlineservices/Default.aspx.

Data wiadomości: 2010-09-02
Autor: CPM
Powrót do zestawienia

  SKOMENTUJ POWYŻSZĄ INFORMACJĘ+ Dodaj własny komentarz        


  DZIAŁY INFORMACJI:

 WYDARZENIA
 BIZNES i GOSPODARKA
 -\Wielkopolska
 -\Kraj
 -\Świat
 KULTURA, SZTUKA, IMPREZY
 SPORT
 TECHNOLOGIE i NAUKA
 KOMUNIKATY
 FELIETONY z WIELKOPOLSKI
 MOTORYZACJA
 DOM i BUDOWNICTWO
 PRACA i EDUKACJA
 MEDYCYNA i ZDROWIE
|  START  |  WIADOMOŚCI  |  KATALOG STRON  |  OGŁOSZENIA - CyberBazar  |  TURYSTYKA - AGROTURYSTYKA  |  URZĘDY  |  DYSKUSJE  |  MAPY  |
CyberWielkopolska:  Kontakt  |  Regulamin  |  Polityka Prywatności  |  Mapa Serwisu  |  Reklama  |  Agencja Promocyjna  |
SprawdŸ pocztę w CyberWielkopolsce
Polecamy:
© CyberWielkopolska 2019 - Wszelkie prawa zastrzeżone
Wykonanie, Hosting, Obsługa:
Wielkopolski Portal Internetowy CyberWielkopolska
www.wielkopolska.com.pl